    From: Flo <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotograf donosiciel
    Date: Sat, 09 May 2009 11:17:02 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > I co niby z owego przekroczenia chcesz wywieść? Bo jak 231 kk, to
    > jeszcze musiał byś dowieść działanie na szkodę, a to nierealne, dokąd
    > owe zdjęcia dostarcza konserwatorowi zabytków. Co najwyżej Dyrektor
    > Muzeum mógłby sie zainteresować, co w godzinach służbowych robią jego
    > parcownicy, ale i to w odniesieniu do muzealnika spokojnie obleci.

    Zależy jakiego ma dyrektora i o to tylko chodziło w mojej wypowiedzi.
    Skoro jest "społecznikiem" czyli typ ORMO-wca, a takich to mało kto
    lubi. Może kiedyś podpadł dyrektorowi i to będzie pretekst do
    interwencji. Nigdy nie wiadomo jakie są układy w muzeum, a spróbować warto.

    > Istnieje jeszcze kilka innych możliwości. Organ zarządzajacy uzna, że
    > facet działa w interesie zabytku i da mu premię przykładowo. Albo uzna,
    > że co go to obchodzi.

    Ale tego się nie dowiemy dopóki się tego nie sprawdzi.

    > Siatka zabezpeiczajaca niesie za sobą to ryzyko, że teraz facet z
    > czystym sumieniem wysmartuje pismo, że inwestor coś ukrywa i na pewno
    > dopuszcza sie tam strasznych rzeczy. W konsekwencji tego Konserwator
    > "zamieszka" na tej budowie ui zastrzeże swoiją obecność do każdej
    > dupereli, co dopiero utrudni pytającemu życie.

    > Inna sprawa, ze zastanawiającym dla mnie jest owa bulwersacja pytajacego
    > tymi fotografiami. Skoro nei narusza prawa, to niech sobie muzealnik
    > robi owe fotki do woli. Co to komu przeszkadza?

    Co do siatki i konserwatora to się nie zgadzam.
    Cała starówka w moim mieście mieście jest na liście dziedzictwa UNESCO.
    Każda inwestycja na starówce to stały udział konserwatora. Konserwatorem
    jest taka osoba, że jak On sprawuje nadzór to chyba nie ma już nikogo
    kto mógłby się do czegokolwiek przyczepić.
    Przykładowo wstrzymał remont głównego deptaka na bodajże 2 miesiące bo
    kawałek ruin odkopano. Nie było zmiłuj się. Ani miasto (inwestor), anie
    wykonawca nic nie mogli zrobić. Archeolodzy siedzieli i dłubali, a
    budowlańcy czekali.

    Zresztą nieraz inwestorzy otrzymywali nagrody i wyróżnienia za
    odrestaurowanie budynków, więc konserwator na pewno jest bardzo skrupulatny.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com