    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotki zle zaparkowanych samochodow
    Date: Thu, 06 Apr 2006 09:54:11 +0200

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pomysł w połowie dobry. Tzn. ta część z zaopatrzeniem się w pręt. Potem
    > już gorzej - powinieneś mianowicie przydzwonić sobie tym prętem w łeb, a
    > następnie (po tej kuracji wstrząsowej) zastanowić się, DLACZEGO
    > rowerzyści jeżdżą chodnikami.

    Bo to cieniasy są :)
    Niestety życie to nie jest bajka i bezpieczne poruszanie się rowerem po
    ulicy wymaga posiadania oczu dookoła głowy, refleksu, sprawności i
    jednak mimo wszystko pogodzenia się z pewnym nieeliminowalnym ryzykiem
    itp itd. I to wbrew temu co się mówi nie tylko w Polsce.

    Jeżeli to komuś nie odpowiada to po prosu nie powinien jeździć.

    Tak samo jak wielu rowerzystów ma w oczach strach przed samochodami, tak
    samo wielu kierowców ma strach przed ciężarówkami - i nie ma dla takiego
    kogoś wytłumaczenia że on sobie będzie jechał samochodem po chodniku, bo
    na ulicy TIR-y jeżdzą 120km/h w mieście i wyprzedzają go na centymetry.

    Na to, że rowerzyści nie mają moralnego prawa jeździć po chodnikach mam
    jeden argument.
    Jeżeli rowerzysta boi się samochodów to nie musi jeździć. Może albo
    prowadzić rower chodnikiem, albo w ogóle z niego zrezygnować i chodzić
    piechotą lub jeździć autobusem.
    To samo się tyczy pozostałych kierujących: boi się? - niech nie jeździ.
    Jako pieszy na chodniku nie będzie się musiał mijać na centymetry z nikim.

    Natomiast pieszy już takiej alternatywy nie ma i dlatego wjazd na
    chodnik rowerem jest już ograniczeniem wolności pieszego którego w tym
    układzie zmusza się do zostania w domu. Pieszy nie powinien być zmuszony
    do obcowania z pojazdami na jednej nawierzchni.

    Bo pieszego jako najsłabszego uczestnika ruchu, który już nie ma
    alternatywnej metody poruszania się należy zostawić w spokoju.

    > Przy zastawionych przez samochodziarzy "w potrzebie" lub w ogóle
    > nieistniejących ścieżkach rowerowych oraz bandytach typu "a ja go sobie
    > wyprzedzę na 20cm przy 100km/h - taki jestem miszcz!" - którędy mają
    > jeździć?

    Mogą chodzić.
    Tak jak znam kierowców którzy świadomie zrezygnowali z jeżdżenia
    samochodem z tego powodu że kierowanie ich przerosło (za duży ruch,
    obawa przed wypadkiem, stłuczką itp), tak samo rowerzysta ma możliwość
    niejeżdżenia (co zresztą wielu robi - m.in. z tego powodu rower nie jest
    zbyt popularny).

    Natomiast jazda chodnikiem to już jest przegięcie, bo jest to
    przerzucenie frustracji rowerzystów na pieszych.

    Jeździsz motocyklem, to znasz "ten ból" tego co się dzieje na drodze. A
    jednak jakoś na chodnik Cię chyba nie ciągnie.