  • Data: 2005-04-20 18:15:26
    Temat: Re: forum dla sabójców i problemy z prawem
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał:

    > Jeśli chodzi ci o art. 148 kk to według mnie nie.
    > Jeśli chodzi o inny przepis to wskaż go.

    Jest pewien, jedyny wyjątek, gdy próba samobójcza, o ile skutkuje
    uszczerbkiem na zdrowiu niedoszłego samobójcy, JEST KARALNA. Mówi o tym
    art. 241 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP. Może zacytuję:

    Art. 241. 1. Kto w czasie mobilizacji lub wojny w celu trwałego uchylenia
    się od obowiązku służby wojskowej:

    7) powoduje u siebie lub dopuszcza, by kto inny spowodował u niego,
    uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia,

    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5.

    Jest też zapis penalizujący takową służbę w kodeksie karnym:

    Art. 143. § 1. Kto, w celu uzyskania zwolnienia od obowiązku służby
    wojskowej albo odroczenia tej służby, powoduje u siebie lub dopuszcza, by
    kto inny spowodował u niego skutek określony w art. 156 § 1 lub art. 157 §
    1 albo w tym celu używa podstępu dla wprowadzenia w błąd właściwego organu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Zatem niedoszły samobójca MOŻE zostać za swój (nieudany) czyn skazany ale
    tylko i wyłącznie, jeśli targał się na własne życie, by nie pójść do woja.
    Ja osobiście, nie mam najmniejszej wątpliwości, iż świadczy to wyłącznie o
    określonym sposobie traktowania życia i zdrowia ludzkiego przez
    ustawodawcę: zdrowie i życie nie jest dobrem najwyższym obywatela, lecz
    mieniem państwowym i można zostać ukaranym za jego niszczenie, jeśli
    przesłanką tego było uniknięcie wypełnienia obowiązku powszechnej obrony,
    nie zaś zamach na wartości płynące np. z nauczania kościoła, zasad
    humanitaryzmu itp. Sankcji za niszczenie i próbę pozbawienia życia, jako
    dobra najwyższego nie ma, za chęć uniknięcia w ten sposób woja, owszem i
    jak widać, są poważne.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "My w LPR w ogóle nie zwracamy uwagi na sondaże" - Z. Wrzodak, LPR