    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firma nie płaci za fakturę - jakieś pomysły na takich?
    Date: Mon, 03 Mar 2008 09:20:49 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli twierdzisz, że nie zapłaconych 50% faktur jest na sumę ponad
    > 10'000 PLN? Podzielisz się źródłami takiej statystyki, hmm? ;->

    To takie uproszczenie, w rzeczywistości nie można określić
    prawdopodobieństwa, ponieważ w różnych branżach spotyka się różne
    średnie kwoty faktur. Być może w budownictwie 90% faktur jest na ponad
    10 tysięcy, być może w usługach typu przewóz osób 90% faktur jest poniżej.

    Natomiast jeśli omawiamy już ten konkretny przypadek, to założyłem,
    że istnieje taka sama szansa, że postępowanie nadaje się do
    uproszczonego, jak i to, że się nie nadaje. Nie widzę powodu, aby
    preferować którąś opcję, skoro nie posiadamy żadnych innych informacji.

    A przede wszystkim nie chodzi o prawdopodobieństwo, tylko o poziom
    merytoryczny porady.

    Co bowiem jest takiego w postępowaniu uproszczonym, że tak się je
    poleca? Jest przecież trudniejsze (trzeba wypełniać skomplikowany
    formularz), są ograniczone możliwości apelacji.

    Jeśli już chcemy komuś coś poradzić, to poradźmy postępowanie
    nakazowe, jeśli dowody na to pozwalają. Jest to faktyczne
    "uproszczenie", choć wcale nie musi się odbywać w trybie postępowania
    uproszczonego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz