  • Data: 2005-06-11 12:55:22
    Temat: Re: fakty znane sądowi z urzędu nie wymagają dowodu
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    q...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > Moje pytanie nie brzmi: "Jakie korzysći ma Sąd z załączania odpisów". Ja pytam
    > o to, czy treść akt rejestrowych, a precyzyjniej fakty, jakie zaistniały przy
    > rejestracji spółki x w Wydziale Y Sądu Rejonowego w Z, są faktami znanymi
    > urzędowo temu sądowi (wszystkim wydziałom).

    O tym, czy dany fakt jest powszechnie znany (art. 228 § 1 k.p.c.) w
    znaczeniu procesowym decyduje wyłącznie sąd, a nie strona - wyrok SN z
    11 lipca 2001 roku - V CKN 349/000

    KRS jest rzeczą płynną i ciągle mogą być przecież nowe wpisy.
    A poza tym według mnie sąd nie może być rozumiany w sposób, o którym ty
    mówisz - czyli wszystko co dzieje się w danym Sądzie Rejonowym/Okręgowym
    - po to oczywiście nie jest możliwe by sędzia wiedział o wszystkich
    faktach jakie miały miejsce w sądzie. Chodzi to raczej o sąd w znaczeniu
    procesowym - a pewnie o konkretnych członków składu orzekającego.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam