  • Data: 2009-01-07 12:52:17
    Temat: Re: faktura poczta, czy w siedzibie - co mowi polskie prawo?
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szerr wrote:
    > Tak off topic: Czy opłaca się zerejestrować DG w Czechach? Jakie byłyby
    > ewentualne korzyści?

    Jestem obywatelem czeskim, wiec dla mnie to jest oplacalne. Korzyscia
    moga byc nizsze skladki ZUS (w Polsce jest bardzo wysoka skladka
    rentowa, prawdopodobnie z tego powodu, ze w Polsce sporo osob otrzymalo
    rente - slyszalem, ze zmniejszano w ten sposob bezrobocie). Co dotyczy
    podatkow, nie jestem w stanie teraz powiedziec, poniewaz w tym roku
    jeszcze nie skladalem zeznania podatkowego (mam czas do konca marca) i
    rozliczanie sie za rok 2008 bedzie zupelnie inne niz w poprzednich
    latach, zmienily sie przepisy prawne. W ubieglych latach mialem
    wrazenie, ze podatki byly w Czechach nieco nizsze niz w Polsce, nie
    jednak na tyle, zeby sie Polakom oplacalo rejestrowac sobie DG w Polsce
    - glowna roznica naprawde sa skladki ZUS.

    Ludek