    From: "HANA" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działki, skąd wziąść dane?
    Date: Thu, 23 Apr 2009 00:05:35 +0200

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
    news:gso3hm$rpq$1@news.wp.pl...
    > znajoma zapodała mi problem, nie jestem w temacie więc pytam:
    > znajoma posiada kilka działek (ziemia), problemy pojawiły się z kłutni
    > sąsiedzkich o granicę, czyli przysłowiową miedzę,
    > znajoma dostała z urzędu (nie wiem jakieo, ale nieważne akurat) tak zwany
    > wyrys działek, czyli mapkę, problem w tym że na tej mapce nie ma żadnych
    > konkretnych danych, czyli brak wymiarów, oraz jakichś geograficznych
    > punktów odniesienia (długość, szerokość geograficzna), gdy poprosiłą o
    > takie danu urzędniczka stwierdziła ze trzeba wynająć geodetę i on "skądś"
> [...]

    Bo to sie zalatwia w wydziale geodezji,
    nie wiem w jakim wydziale urzedniczka odeslala do geodety ale...
    wyrys mozna odebrac niemal od reki,
    natomiast tzw. mape do celow projektowych a pewnie o to chodzi
    to faktycznie trzeba zlecic uprawnionemu geodecie.
    Ten robi tzw. mapke sytuacyjna i dokladna mape dzialki
    z wymiarami i punktami odniesienia.
    Dane nie sa tajne, mozesz sam znalesc najblizszy rapier
    i za pomoca teodolitu i niwelatora wszystko narysowac,
    kwestia czy potrafisz?
    tu nikt nikomu nic nie napedza,
    uprawniony geodeta odpowiada za swoja prace
    tak jak np. uprawniony kierownik budowy,
    jak cos spie... to nie dosc ze uprawnienia traci
    to jeszcze jak nie ma OC to moze wtopic na cale zycie...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl