    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialanosc gospodarcza - poczatki
    Date: Wed, 2 Mar 2005 12:06:42 +0100

    Użytkownik "Arek" <U...@L...com> napisał w
    wiadomości news:Xns960CE1BBCCB7Ffastredpocztafm@193.110.122.97.
    ..
    > Witam szanownych grupowiczow.
    > Chcialbym zalozyc dzialalnosc gospodarcza(jednoosobowa - uslugi
    > informatyczne), jednak odstrasza mnie troche skladka na ZUS.
    > Znajomy powiedzial mi ostatnio, ze moge zatrudnic sie u kogo na umowe
    > zlecenie i wtedy koszt utrzymania firmy znacznie spadnie: firma ktora mnie
    > zatrudni bedzie odprowadzac 130 zl miesiecznie skladki zdrowotnej, a ja
    > 157
    > zl z tytulu wlasnej dzialalnosci.
    > Czy taka opcja jest faktycznie mozliwa? Jesli tak to gdzie i jakie
    > dokumenty trzeba zlozyc?
    Aby pracować na umowę zlecenie to przede wszystkim musisz znaleźć firmę,
    która ci takie zlecenie da. Nie musisz składać żadnych dokumentów, bo
    zleceniodawca załatwia za ciebie opłacenie podatku (co z ZUS to nie bardzo
    wiem), a na koniec roku dostajesz od zleceniodawcy PIT-11, który posłuży ci
    do rozliczenia rocznego z pod. doch. I tyle.
    Graszka