    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dyktafony
    Date: Sat, 23 Sep 2006 11:12:58 +0200

    Ormianin napisał(a):
    > Mozliwe ze temat juz byl, ale ja sie jakos nie specjalnie doszukalem
    > odpowiedzi, chodzi o to co jest weryfikowane przez odpowiednie organa jako
    > dowod w sprawie, mam zarejestrowana pewna sytuacje, ale na dyktafonie
    > cyfrowym (to jest aparat fotograficzny z taka funkcja, dzwiek jest w
    > formacie wav 11500 khz) szlyszalem sugestie od innych prawnikow ze dowodem
    > w sprawie jest tylko zapis analogowy (kaseta). Czasu juz nie cofne i to co
    > sie nagralo jest w formie cyfrowej. Czy wystarczy tylko skopiowac to na
    > tasme /kasete/ analogowa?

> [...]

    nic nie przegrywaj, bo manipulujesz oryginalnym dowodem.
    dowodem nie jest dyktafon, tylko zapis dzwieku.

    dlatego zapis analogowy jest wiarygodniejszy, bo latwiej wykryc ew.
    "obrobke" zapisywanego dzwieku. zapis cyfrowy mozna praktycznie
    "obrobic" bezsladowo, wiec jezeli pacjent jest nieglupi, to
    zakwestionuje taki dowod powolujac bieglego, ktory potwierdzi
    mozliwosc manipulacji.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)