    Date: Sat, 8 Apr 2023 03:17:30 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <goj5mkcq073b$.1q09r7f7mds60.dlg@40tude.net>
    <mpKXL.3074910$%ng4.2738096@fx09.ams1>
    <1...@4...net>
    <CjUXL.2849436$Z549.2273919@fx15.ams1>
    <1...@4...net>
    <Cq2YL.916510$ttZe.368086@fx06.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: dwie nastolatki na drzewie

    > Ktoś zgłasza policji, że pan A to oszust bo sprzedał mu wiertło z
    > węglikiem krzemu zamiast azotkiem (przykład z dupy). Jak daleko powinna
    > pójść załoga komisariatu w ustalaniu czy mamy tu oszustwo?

    W praktyce ogranicza się do sprawdzenia, czy dane sprzedającego są
    zgodne ze stanem faktycznym. Jak są, to osoba czująca się pokrzywdzona
    może spokojnie pozwać sprzedającego.

    Bywa, że to daje fałszywy obraz, bo ludzie czasem z różnych powodów te
    dane wpisują inne, niż w powszechne dostępnych organom bazach.
    Przykładowo ktoś mieszka faktycznie pod innym adresem, niż jest
    zameldowany. W Allegro podaje dane miejsca pobytu, a nie zameldowania.
    Policjant sprawdza w bazie, okazuje się , ze dane sprzedającego są
    fałszywe i zaczyna się drążenie tematu.

    Ludzie również kombinują w różny inny sposób - czasem naprawdę tak
    idiotyczny, że trudno to wytłumaczyć. Przedwczoraj akurat w ręku miałem
    takie zdarzenie, gdzie gość kupił na dane jakiejś kobiety. Odesłał puste
    pudełko jako zwrot wpisując dane innej kobiety (imię się zgadza, ale
    nazwisko nie), ale już fakturę przy zakupie chciał na dane mężczyzny. To
    chyba jest nowy - przynajmniej dla mnie - sposób na oszustwo na ALLEGRO,
    bo sprzedawca dostaje zwrot i o ile nie ma monitorowanego momentu
    otwarcia paczki kamerą CCTV, no to jak ma udowodnić, że nie było
    przedmiotu w paczce?
    --
    Robert Tomasik