    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dwie nastolatki na drzewie
    <goj5mkcq073b$.1q09r7f7mds60.dlg@40tude.net>
    <mpKXL.3074910$%ng4.2738096@fx09.ams1>
    <1...@4...net>
    <CjUXL.2849436$Z549.2273919@fx15.ams1>
    <1...@4...net>
    Date: Sat, 08 Apr 2023 00:19:46 GMT

    On 2023-04-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A czyz jednak ich zasr* obowiązkiem nie jest sprawe wyjasnic?

    Każdą zgłoszoną? MZ nie, a wyłącznie te, gdzie okoliczności wskazują na
    oszustwo. Natomiast pewnie do każdego zgłoszenia powinni się odnieść,
    czyli dokonać jakiegoś sprawdzenia. Z tym, że wystarczającym elementem
    tego sprawdzenia może być też pewnie ocena wynikająca z analizy samego
    zgłoszenia.

    Ktoś zgłasza policji, że pan A to oszust bo sprzedał mu wiertło z
    węglikiem krzemu zamiast azotkiem (przykład z dupy). Jak daleko powinna
    pójść załoga komisariatu w ustalaniu czy mamy tu oszustwo?

    > Nie musi byc umyślnie. Nieumyslne spowodowanie smierci - taki roboczy
    > zarzut proponowal :-)

    No nie musi. Tym bardziej należy chronić matkę.

    > Nic nie ma.
    > Śledztwo zaczynasz od wpisania podejrzewanego przestępstwa,
    > nie ma przestępstwa, to nie ma śledztwa, policjant czy prokurator sie
    > odwraca i odjezdza.
    > Nie mozna np nawet sekcji zlecic, jak znajdą gdzies trupa.

    No ale coś w tym jest, nie? Co mieliby ścigać jak nie ma przesłanek, że
    coś jest nie tak?

    > Ale jak znajdą dziecko w samochodzie matki to trzeba jej zarzut
    > postawic, mimo, ze tak samo nie wiadomo, czemu zmarlo ... moze
    > naturalnie ...

    A jak się skończyła dyskusja nt. "śledztwa w sprawie", bo też wymiękłem
    na którymś etapie?

    --
    Marcin