  • Data: 2003-08-06 15:18:27
    Temat: Re: domeny, bardzo prosze o pomoc
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam, ale jestem kompletnie zielony, po pierwsze nie wiem czym jest
    > sąd arbitrażowy,

    To Sąd Polubowny ds Domen Internetowych działający przy Polskiej
    Izbie Informatyki i Telekomunikacji, czyli instytucja powołana do
    rozstrzygania tego typu sporów.
    Bliższe szczegóły pewnie znajdziesz tutaj:
    http://www.arbitraz.piit.org.pl

    > a po drugie, czym mogą być mocne podstawy ?

    Nie czuję się specjalnie kompetentny do udzielenia wiążącej
    odpowiedzi, ale na mój rozum to np. zarejestrowany znak
    towarowy o tej treści, firma działająca w skali ogólnopolskiej
    przy występujacej ewidentnej kolizji oznaczeń i mozliwości
    wprowadzenia konsumentów w błąd itd. itp. itd.

    > Czy
    > rzeczywiście mogę być ukarany za zarejestrowanie domeny ?

    Eee... no "ukarany" to może raczej nie, chyba żeby za karę
    uznać poniesione koszty finansowe. Zresztą licho wie - poczytaj
    sobie zapodanego linka.

    > Nawet w drugim
    > przypadku, jeżeli nazwa firmy to "firm-us" a zarejestrowana domena nazywa
    > sie firmus.pl ?

    Hmm... zbieżność jest ale zaiste trudno mi cos więcej dodać
    niż powyżej napisałem

    Pix