  • Data: 2004-08-03 13:51:17
    Temat: Re: dokument własności - brief czy umowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:7f7b.000004bc.410f5de2@newsgate.onet.pl...

    > Odwrotnie. Umowa jest na mnie z pozniejsza data. Osoba wpisana na briefie
    > odstapila od kupna, gdy odkryla ze silnik jest inny (mniejszy i slabszy)
    niz
    > wpisany do briefu. Ja wole nawet mniejszy (o litr mniej pali), wiec
    poprosilem
    > aby kupila go dla mnie i przywiozla.

    No to brakuje umowy zakupu pomiędzy tym z biefu a Tobą. Z tym, że to
    spowoduje komplikacje, bo w takim razie jest sfałszowana umowa
    kupna-sprzedaży w Niemczech. Inny sposób, to utrzymywać, że gość sprowadzał
    dla Ciebie i omyłkowo wpisał siebie jako właściciela, bo czasowo jechał
    samochodem, ale to wymaga wyprostowania briefa i zmiany umowy w Niemczech.

    Ja osobiście radził bym sprawę sprowadzić do faktycznego stanu rzeczy. Czyli
    Ty kupujesz od tego sprowadzającego. W żadnym wypadku nie należało go
    okupywać od Niemca, którego na oczy nie widziałeś. A jak samochód jest
    skradziony, a Niemca z umowy w ogóle nigdy nie było?

    Na marginesie, to urzędnicy po otrzymaniu takich dokumentów powinni je
    zabezpieczyć i złożyć doniesienie do prokuratury. Z tego co piszesz
    nieodparcie wynika, że co najmniej jeden z tych dokumentów jest sfałszowany.