  • Date: Sun, 02 Sep 2012 18:19:04 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dogonilismy USA...

    W dniu 02.09.2012 06:37, SQLwiel pisze:

    > Mój post, jak to często bywa, miał być przesadnie polemiczny.
    > Ja nie neguję potrzeby istnienia sądów :)
    > Te 10 minut miało być właśnie na zapytanie go, czy chciałby się do
    > czegoś jeszcze przyznać... :) Śledztwo w przypadku tak niewątpliwym z

    Żałośnie prostackie podejście.

    > góry zakłada rozmiękczanie gościa mniej lub bardziej dopuszczalnymi
    > prawem metodami i narusza "prawa człowieka".

    Może twoje "śledztwo".

    > Podobnie z resztą, jak przeszkadzanie samobójcy.

    Brednie. Uratowany niedoszły samobójca nierzadko może później "stanąć na
    nogi" i być wdzięcznym za "przeszkodzenie".

    [ciach]

    > "pozwolenie na prowadzenie pojazdów". Umiesz jeździć - proszę bardzo:
    > jedziesz i odpowiadasz za to co zrobisz. Nie umiesz - nie siadaj za kółko.
    > A co mamy teraz? Warunki drogowe i przepisy ruchu muszą być dostosowane

    Teraz mamy wstępną selekcję i szkolenie, dostosowanie warunków ruchu do
    umiejętności nieprofesjonalistów i ponoszenie odpowiedzialności za
    czyny, choć może nie tak spektakularne, jak różne prymitywy sobie tego
    życzą.

    > do poziomu inteligencji i poczucia odpowiedzialności najgłupszej łajzy,
    > której uda się (np. za pomocą łapówki lub robienia laski komu-trzeba)
    > pozyskać PJ. Tym samym pomniejsza się winę sprawców, no bo "skoro

    Jeśli już uwzględniasz w tym rozumowaniu możliwość korupcji, to sędziego
    też można przekupić. Więc co za różnica?

    > państwo wydało mu(jej) pozwolenie, to znaczy, że państwo sprawdziło, że
    > on(a) się nadaje do sterowania 3 tonami żelastwa jadącymi 120km/g" i
    > on(a) już nie musi się czuć tak całkiem odpowiedzialny(a).

    Brednie wypisujesz.

    > Perspektywa ciężkiej kary będzie jednak skutecznie przeciwdziałała
    > bezmyślności. Tudzież sama kara będzie eliminować ze społecznego życia

    ROTFL

    Naiwnyś. Wręcz bezmyślny.

    > tych, którzy jednak tej bezmyślności nie wyzbędą się. No i to mają być
    > ciężkie roboty, ku pożytkowi (zyskowi) społeczeństwa, a nie sanatorium w
    > luksusowych warunkach, jakie dostał Brejvik.

    Paradoksalnie może to być tańsze, niż ciężkie roboty i konieczność
    upilnowania bandy wyrobionych fizyczną robotą osiłków z ciężkimi
    narzędziami w łapach.

    Przy czym zauważ, że nawet w tak "łagodnych" dla przestępców krajach jak
    Norwegia osoby takie jak Brevik to pojedyncze, wyjątkowe przypadki.

    Chcesz organizować "ciężkie roboty" specjalnie dla takich pojedynczych
    przypadków??

    > Patrz teoria Darwina :)

    Najwyraźniej jej nie rozumiesz.

    > Cóż - uprawiam pewną propagandę, przyznaję się.

    Dość żałosną.