eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodługie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post › Re: długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
  • Data: 2009-03-24 20:55:11
    Temat: Re: długie - Toyota Bank nie chce oddać moich pieniędzy - cross post
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Mar, 21:41, Wiktor <a...@...pl> wrote:

    > Google mi powiedział, że odsetki ustawowe to 13% w skali roku - prawda to?
    > Rozumiem, że już w chwili obecnej za miesiąc przetrzymywania moich
    > pieniędzy mogę żądać odsetek w takiej wysokości?
    >
    > Wiktor

    Tak, przysługują Ci odsetki ustawowe oraz wyrównanie wszelkich szkód,
    jakie poniosłeś wskutek postawy banku. Myślę, że nie zaszkodzi
    opowiedzieć o Twoich problemach Komisji Nadzoru Finansowego oraz
    Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Także zasadne byłoby byc
    może przedłożenie sprawy przed arbitra Związku Banków Polskich. Jeśli
    dalej będą oporni - powództwo windykacyjne przed sądem cywilnym. A w
    międzyczasie zainteresować problemem kogoś z mediów - banki nie mają
    ostatnio zbyt dobrej prasy, w obecnym klimacie program np. Jaworowicz
    o nadużyciach bankowców byłby strzałem w dziesiątkę.

    Bank będzie się bronił brakiem podpisanej przez Ciebie umowy, tzn.
    podejrzewam, że stwierdzi,że aby odstąpić od umowy, trzeba ją najpierw
    zawrzeć. W tym układzie prokuraturę sobie odpuść, nie udowodnisz im
    ani oszustwa ani przywłaszczenia. Natomiast trzymają bez podstawy
    prawnej, tj. umowy, Twoje pieniądze i przez to podpadają pod przepisy
    kodeksu cywilnego o ochronie własności. Sąd polecałbym jednak raczej w
    ostateczności.