  • Data: 2022-09-28 15:54:42
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie widzę zatrudniania ochroniarzy przy spontanicznym zgromadzeniu.
    > Można poprosić o robienie zdjęć. Obywatelskie zatrzymywanie zadymiarzy
    > przez np. takie Julki wydaje mi się pomysłem dość osobliwym.

    Ja nie twierdzę, że mój pomysł jest doskonały. W każdym razie należałoby
    jakoś ogarnąć szkody powodowane tymi zdarzeniami. Co więcej, uważam, że
    już obecnie istnieją ku temu podstawy prawne.

    > To się kłóci z celem większości spontanicznych protestów, gdzie chodzi
    > aby zwrócić uwagę na pewien problem. Lub językiem ustawy: nie robi się
    > politycznego dyskursu w grupie samych zwolenników na publicznie
    > izolowanym obiekcie.

    Pewnie, że racja.

    > To już lepszym pomysłem byłoby po prostu zawiadomienie policji, że się
    > to planuje i niech się zjawią i monitorują sytuację. Już sama ich
    > obecność może działać prewencyjnie, choć do tego trzeba oczywiści
    > neutralnej policji, a nie takich co się zjawią wyłącznie, żeby spisać
    > uczestników.

    Grzeczność i logika by tego wymagała. Ale nawet obecność Policji sprawy
    szkód nie załatwi zawsze.

    > Uważam, że są sytuację, gdzie zaprotestować trzeba, i reprezentuje to
    > wyższą wartość niż ryzyko wybicia szyby przez rozmaitych zadymiarzy,
    > którzy mogą się też tam znaleźć.

    A co sądzi w tej sprawie właściciel wybitej szyby? Bo to może być kluczowe.

    --
    Robert Tomasik