  • Data: 2007-08-18 01:00:18
    Temat: Re: dane osobowe a serwis genealogiczny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.08.2007 Alex <a...@s...apsoft.com.pl> napisał/a:
    > Jednak takie postawienie sprawy calkowiecie uniemozliwi prowadzenie serwisu.
    > W ogóle nie dałoby się prowadzić takich serwisów, a przeciez one istnieją
    > powszechnie w internecie i mają dane o milionach (niektore) osób.

    Zobacz jak to jest np. przy zakupach... masz formularz i tam potwierdzasz
    zgodę. Nb. MZ nie ma wymogu PISEMNEJ zgody, ale też taka forma jest w
    Twoim interesie bo ułatwia sprawę od strony dowodowej.

    Tak na marginesie - dane osobowe to jeszcze nie koniec Twoich kłopotów bo
    publikując zdjęcia bez formalnej akceptacji naruszasz również prawo do
    ochrony wizerunku, a w niektórych przypadkach (jeśli nie w większości)
    także prawa autorskie.

    > 1. Czy wystarczy na stronie internetowej dac informacje ze kazda z osob moze
    > spowodowac usuniecie informacji o sobie - wystarczy przeslac do mnie email z
    > odpowiednim tekstem ?

    Nie wystarczy.

    > 2. Czy wystarczy, ze osoba bezposrednio do mnie przesylajaca dane o sobie i
    > innych osobach (najczesciej czlonkach najblizszej swojej rodziny) przesle
    > oswiadczenie o zgodzie na przetwarzanie wszystkich nadsylanych danych ?

    Jeśli przedstawi Ci pełnomocnictwo od tych osób. W innym wypadku nie.
    Naprawdę chciałbyś aby ktoś decydował w różnych kwestiach za Ciebie i aby
    mogło to być skuteczne prawnie?

    --
    Marcin