  • Data: 2002-06-05 16:23:40
    Temat: Re: czynnosci zarzadu zwyklego
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adg9us$i56$...@n...mcnet.pl...
    > Dziekuje. Czy sa jakies akty prawne, ktore specyfikuja czynnosci zarzadu
    > zwyklego ?

    Jak by byly i np. wymienialy enumeratywnie co sie w to wlicza, a co nie to, to
    sprawa byla by przeciez prosta, nie?
    Of coz nie ma.

    > W szczegolnosci interesuje mnie, czy cesja obowiazkow zarzadcy przekracza
    > zarzad zwykly czy nie ?
    > Przykladowo: pan X zleca zarzadzanie swym stadem koz panu Y,
    > a nastepnie pan Y zleca zarzadzanie tym stadem panu Z na zasadzie
    > wylacznosci.
    > Czy przekroczyl udzielone mu przez X-a uprawnienia do zarzadu zwyklego ?

    Wazny jest stosunek prawny, ktory jest podstawa (ustanawia) zarzad. Przeciez
    jezeli mu zlecil zarzad tym stadem (umowa zlecenia plus o swiadczenie innych
    uslug art.750 kc - bo nie tylko cz.prawne wchodza w zakres takiego zarzadu
    stadem), to trzeba
    zobaczyc jak reguluje zlecenia ta umowa nazwana. I jest tam napisane kiedy moze
    zleceniobiorca powiezyc
    wykonywanie/wykonanie zlecenia os.trzeciej... Normalnie byloby to
    niedopuszczalne.

    Pozdrawiam
    Konrad G.