    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Date: Fri, 15 Jun 2007 06:19:46 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 14.06.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:r3p8k4-ir7.ln1@ziutka.router...
    > Przy odstąpieniu od umowy nie ma sprawy, bo przecież umowa jest
    > unieważniana i sklep na nowo jest właścicielem rzeczy. Przy naprawie w
    > braku osobnego porozumienia część stanowi własność klienta - moim zdaniem.

    Przy odstąpieniu, faktycznie, sytuacja klarowna, ale przy wymianie na nowy
    już nie. Wydaje mi się, że sprzedawca nie powinien zwracać części, choć
    inna jest oczywiście relacja na lini sprzedawca konsument a inna
    sprzedawca serwis.
    Taka naprawa, z wymianą części wygląda per analogia jak wymiana kawałka
    towaru na nowy. Nie wiem jak to zgrabnie ująć w kontekscie własności, ale
    przy nieodpłatnej wymianie danej części kupujący nie staje się naraz
    właścicielem części nowej i części popsutej - umowa sprzedaży mówiła o
    tylko o 1 części sprawnej.

    --
    Marcin