  • Data: 2006-07-01 13:45:08
    Temat: Re: czy policja może odmówić pomocy ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > Nie zgodzę się. Nieletnie dziecko nie ma decydującego głosu (żeby
    nie
    > powiedzieć żądnego). Istotą władzy rodzicielskiej jest to rodzice że
    > decydują o istotnych sprawach dziecka.

    Ale to nie może polegać na przywłaszczaniu sobie jego dokumentów.
    Zakładam, że nie masz wątpliwości co do tego, ze paszport jest
    własnością dziecka, a nie rodzica?

    > Bo?

    Bo należy do dziecka.

    > Bo, gdzie jest tak napisane?

    No to jeszcze znajdź mi na to podstawę prawną. Bo blankietowo zakazuje
    tego kodeks karny w odniesieniu do cudzych dokumentów. Musiał by być
    lex specjalis w odniesieniu do rodziców nieletniego. Jakoś nie
    przypominam sobie takiego przepisu.

    > Policjanci spadną z krzesła. Osoba mająca władzę rodzicielską ma
    prawo
    > dysponować dokumentem należącym do dziecka. Nie ma żadnego
    przestępstwa.

    Policjanci spadać z krzesła mogą po wielokroć, ale kodeks karny jest
    tu nieubłagany. Znajdź lex specjalis uchylający zawarty w kodeksie
    zakaz zatrzymywania cudzych dokumentów.