  • Data: 2004-01-22 09:48:11
    Temat: Re: czy policja moze
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik: P@wel <b...@p...onet.pl> napisal:

    > po pierwsze, jesli policjant sie wkurzy/jak to okresliles/ na sasiada
    > o kradziez grabi, to nie ten policjant bedzie prowadzil postepowanie.
    > bedzie wylaczony - bedzie prowadzil inny policjant. by bylo

    Jest to założenie hipotetyczne jak pisałem wcześniej. Ale załóżmy, że sprawę
    prowadzi kolega tego policjanta.

    > przestepstwo - grabie musialyby warte powyzej 250 zl - zalozmy ze sa.
    > NIKT przy zdrowych zmyslach nie zajmie Mesia klasy S za kradziez
    > grabi - za mala kwota/ grabi oczywiscie/. po drugie zajecie polega na
    > tym, ze samochod nadal pozostaje w dyspozycji wlasciciela, a on
    > otrzymuje informacje, ze nie moze sie go pozbyc do czasu wydania
    > wyroku przez sad lub wydania innego postanowienia np. prokoratora.

    No wydaje mi się, że kwestia takiego zajęcia dotyczy wyłącznie egzekucji
    komorniczych. Owszem komornik może zająć i pozostawić pod opieką wybranej
    osoby którą może być właściciel. My mówimy nie o zajęciu a o zatrzymaniu
    dowodu przestępstwa. Dowód przestępstwa to nie zajęcie i należy go zatrzymać
    i zabezpieczyć do czasu wyjaśnienia i nie może być mowy o jakimkolwiek
    zajęciu i pozostawieniu do użytku.

    No nic długi się wątek rozwiną i przyznam, że ciekawy ale trzeba sobie chyba
    odpuścić.

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania
    swoich pogladow oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
    Co nie znaczy ze mozesz zostac spamerem !