    From: Belzebub <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy można zawłaszczyć liczbę naturalną.
    Date: Thu, 01 Dec 2005 20:26:27 +0100
    <438db703$0$1510$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <dmmq34$h9i$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 01 Dec 2005 13:31:58 +0100, doszła do
    mnie wiadomość <dmmq34$h9i$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, w której czytam:

    >Odpowiedź przedwcześnie dał Tomek J.

    Istotnie, mogłem poczekać...

    >Wielkioe firmy piorą nam mózgi twierdząc, ze istnieje
    >"własność intelektualna" dla ogromnych liczb naturalnych,
    >ktore są kodami zapisanych elektronicznie "utworów",
    >zabraniają nam kopiowania tych liczb.

    Można dodać, że zbiór liczb naturalnych zawiera znacznie więcej -
    zawiera "własności intelektualne" które dopiero powstaną, oraz takie,
    które nigdy nie powstaną (tu kryje się mały paradoks), kłopot tylko z
    tym, jak je z tego zbioru wyłowić (Lem pisał o demonie drugiego
    rodzaju działającym jak "informacyjne sito"). Podzielam zdanie
    Bogusława w tej sprawie, w całej rozciągłości.

    >dlatego Byłem przekonany, że zmiekniesz, gdy liczbę
    >zawłaszczy Microsoft...
    >
    >Każdy program, którego zabrania się nam kopiować to tylko liczba.

    Niepokojące jest jedno, właściciel (użytkownik) komputera przestaje
    być właścicielem danych zawartych w pamięciach masowych tego
    komputera. Cóż, takie czasy...

    >Bogusław

    Tomek Jasiński.
    --