    From: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy komornik "siądzie" na moich rodziców za mnie ?
    Date: Wed, 14 Apr 2004 11:26:22 GMT

    > czy komornik moze tak po prostu
    >wparowac do domu i zabrac wszystko co w nim znajdzie, bo nikt po latach
    >nie ma juz kwitow ?

    No ja sie wlasnie pytam czy moze tak zrobic, bo nie wiem (rozumiem, ze
    chcesz wykazac absurdalnosc takiego postepowania, ale w naszym kraju
    mozliwe sa wieksze absurdy) a po drugie, komornik nie wparowuje tak
    sobie do domu, tylko ma nakaz, a jak ma nakaz sadowy, to pewnie moze
    duzo.

    Idac Twoim tokiem rozumowania komornik nie bylby w stanie zajac
    niczego, bo gdyby przyszedl do mnie, to bym powiedzial, ze to mojego
    brata, a gdyby przyszedl do brata, to on by powiedzial, ze moje, itp.
    Wiadomo, ze samochod, czy mieszkanie maja konkretnego wlasciciela, bo
    sa gdzies rejestrowane ale np. komputer, pralka, telewizor? Rozumiem
    zatem, ze komornik nie jest w stanie ich zajac, bo wystarczy, ze
    powiem, ze to nie moje, tylko np. sasiada, ktory mi pozyczyl? Cos mi
    tu nie gra. Sadze, ze istnieje jakis przepis o domniemaniu, ze jesli
    mam cos w domu, a nikt inny nie okaze sie rachunkiem, ze to zakupil,
    to komornik potraktuje to jako moja wlasnosc i ja zajmie.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/