    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy już mam postawy napisac skargę na policjanta?
    Date: Wed, 13 Feb 2008 16:46:20 +0100

    kam wrote:

    > niby z czego ma wynikać ten obowiązek?

    Z ustawy?

    "W postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem obowiąz-
    kowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie zakładu
    ubezpieczeń. Zasadę tę stosuje się do Ubezpieczeniowego Funduszu
    Gwarancyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.".

    Przynajmniej ja tak rozumiem w/w przepis.

    Przy okazji znalazłem taki kwiatek:

    "Zaspokojenie lub uznanie przez osobę objętą ubezpieczeniem obowiązkowym
    odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2, roszczenia o
    naprawienie wyrządzonej przez nią szkody, nie ma skutków prawnych względem
    zakładu ubezpieczeń lub Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
    które nie wy raziły na to uprzednio zgody. ".

    Czy to oznacza że jeżeli kogoś stuknę, zapłacę mu za to to ubezpieczyciel
    może się na mnie wypiąć mówiąc "a my nie wyraziliśmy zgody i co nam pan
    zrobi" niezależnie jak bardzo oczywista i bezsporna jest sprawa, a koszt
    nienaciągany?

    p. m.