eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy" › Re: czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.186.1
    94.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshost
    ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 14 Feb 2011 22:27:01 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
    References: <ijb7to$q2l$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <ijb7to$q2l$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4d599e25$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.130.75
    X-Trace: 1297718821 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2438 83.25.130.75:35002
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:668824
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-14 13:41, Albercik pisze:

    > I teraz pytanie - czy jest sens, czy warto(nie z punktu finansowego)
    > dobrać się do tyłka temu co nie udzielił pierwszej pomocy, temu kto bez
    > odpowiedniego przeszkolenia/uprawnienia stwierdził że nie żyje, że nie
    > warto ratować?
    > Mogę przypuszczać że nie wiedział jak, ale czy to jest usprawiedliwienie?
    > Czy sam fakt wezwania pomocy jest wystarczającym do usprawiedliwienia że
    > "pomoc udzielił"?

    On powie że nic poza zadzwonieniem nie potrafił zrobić, bo nie ma
    potrzebnej wiedzy, a co mówił przez telefon to sam nie wie bo był w
    szoku (i w dodatku wszystko to pewnie będzie prawdą).

    Jedyne co ewentualnie należy to zbadać, czy reakcja pogotowia była
    odpowiednia.
    Bo jeżeli dyspozytor w takich okolicznościach "uwierzył" na telefon że
    ofiara nie żyje i niespiesznie wysłał jakiś zespół po to żeby wypisali
    papiery o stwierdzeniu zgonu, no to to będzie poważne zaniedbanie.
    Bo dla przeciętnego przechodnia omdlenie to objaw zgonu, a atak padaczki
    to pośmiertne drgawki, tyle że dyspozytor powinien brać na to poprawkę i
    w opisanym wypadku wysłać natychmiast zespół ratunkowy do wypadku gdzie
    ofiara nie daje znaków życia.

    Jeszcze pytanie skąd Twoje dane o 20-30 minutach, bo jeżeli z relacji
    ludzi którzy byli na miejscu, to jak ludzie widzą coś takiego to
    poczucie czasu mocno szwankuje i minuty płyną jak godziny.

    Powinny być na ten temat jakieś dane w samym pogotowiu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1