  • Data: 2008-03-01 16:50:51
    Temat: Re: czy istniej? 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Lewandowski" <y...@e...cj.rqh.cy> napisał w wiadomości
    news:fqc08k$8ek$2@julia.coi.pw.edu.pl...
    > A możesz przytoczyć co uchyliło punkt 1 art. 31a ustawy z dnia 10
    > kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych?

    Mowimy o tym jak mniemam:

    Numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, zwany w
    niniejszej ustawie "numerem PESEL", jest to 11-cyfrowy, stały symbol
    numeryczny, jednoznacznie identyfikujący osobę fizyczną, w którym sześć
    pierwszych cyfr oznacza datę urodzenia (rok, miesiąc, dzień), kolejne
    cztery - liczbę porządkową i płeć osoby, a ostatnia jest cyfrą kontrolną
    służącą do komputerowej kontroli poprawności nadanego numeru ewidencyjnego.

    Więc nie mam pojęcia co uchyliło ten przepis. Ja podchodzę do zagadnienia
    jako informatyk. Teraz miesiąc w peselu nie musi być miesiącem
    kalendarzowym, gdyż dodaje się informację o stuleciu. Zmianę wprowadzili
    dlatego, że pojawił się spory problem. Pesel 01020301777 pasowal dla osoby
    urodzonej 1901.02.03 jak i 2001.02.03. Niemniej to nadal nie rozwiązuje
    potencjalnego problemu. Liczb unikalnych na dany dzień masz 1000 (jeśli
    odliczyć płeć). Niby dużo, ale... ryzyko jest. Pewnie nie tylko te powody
    mogą być przyczyną nadania dwóm osobom tego samego numeru.

    > Znasz taki przypadek?

    Osobiście nie. Ale znajomy pracujący w firmie ubezpieczeniowej miał taki
    przypadek.

    --
    marqss