    From: T <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy SELEKCJA przy wejsciu do klubow jest LEGALNA ??
    Date: Sun, 10 Sep 2006 02:02:55 +0200

    Jacek Krzyzanowski wrote:
    > Dnia Sat, 09 Sep 2006 13:37:40 +0200, T napisał(a):
    > Ale ja w swoim lokalu nie zamierzam popelniac zadnych przestepstw.

    zamierzasz jeśli chcesz segregować, oceniać i poniżać ludzi skuszonych twą
    ofertą publiczną

    > Prawo do prowadzenia dzialalnosci mam tak jak kazdy dorosly obywatel.
    > Nie potrzebuje do tego zadnej laski.

    musisz spełnić szereg norm, np SANEPID może się "przyczepić" za nie
    spełnienie norm sanitarnych, Urząd Podatkowy za krętactwa w rozliczaniu się
    wobec fiskusa, okoliczni sąsiedzi mogą złożyć stosowną skargę do władz
    osiedla/gminy jeśli twoja działalność jest dla nich uciążliwa

    a jeśli będziesz stosował segregację wobec klientów to popełniasz
    przestępstwo i od tego jest policja

    > Taki obowiazek to ma wymiar sprawiedliwosci i urzedy. Ja jednych lubie
    > bardziej, drugich mniej i takiego obowiazku nie mam.

    kiedy wchodzisz ze swoim interesem w prawnie zdefinowaną funkcję publiczną
    to przestajesz już być osobą prywatną
    i musisz schować swoje prywatne uprzedzenia do kieszeni

    > P.S.
    > Jakim prawem policja wywala bezdomnych z dworcow?

    to jest osobny temat, trudno pwoedzieć bez poznania sprawy...
    ale na pewno nie dlatego, że są brzydcy czy kiepsko ubrani
    raczej już dlatego, iż muszą tam robić coś takiego czym naruszają prawo