  • Data: 2003-12-12 09:24:11
    Temat: Re: czy 17 latek może pracować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Dec 2003, poilkj wrote:

    >+ "-ZED-" <z...@b...gnet.pl> wrote [...]
    >+ O ile coś mi w głowie świta to nie NIP-1, tylko NIP-3, bo nie wydaje mi się,
    >+ żeby brat z okazji naklejania nalepek miał zakładać firmę.

    :)

    >+ Po drugie jak pójdzie do US po NIP to spuszczą go na drzewo.

    Podobno zdarzają się takie USy. IMO bezpodstawnie. Na .podatki
    polecano wtedy wysyłanie "papieru" poleconym - US musi odpowiedzieć
    na piśmie, a podstawy do odmowy brak :)

    >+ Nie wiem, czy w przypadku umowy o dzieło, ale to zdaje się
    >+ pracodawca/zleceniodawca występuje o nip w imieniu

    Pracodawca. AFAIR wyłącznie. Mi US podsunął do podpisu pismo
    że wiem iż w razie zatrudnienia pracowników mam obowiązek
    wystąpić o NIP dla nich :)
    Nie sądzę żeby to obejmowało zleceniodawców.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)