  • Data: 2020-03-04 12:59:07
    Temat: Re: covid-19
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 marca 2020 09:20:59 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Samą władzę i obywateli pod jej butem. Apokaliptyczne czasy się już
    > zdarzały. To nie pierwsza pandemia na świecie. Byływ wojny, były
    > pandemie, były klęski ekologiczne. Władza zawsze miała się wtedy nieżle
    > w stosunku do plebsu.

    Z "zawsze" można polemizować. "Władza" występuje też u zwierząt i jest wymysłem
    biologicznym, ale w przypadku gatunku homo sapiens władza poszła dalej w stronę
    większej organizacji, a to już ochrzczono mianem "cywilizacji" - a cywilizacje
    homo sapiens pojawiały się i upadały...

    W cywilizacji globalnej, kiedy miliony osobników dziennie przewalają się między
    kontynentami, a miliardy między krajami, nie było jeszcze globalnej pandemii -
    koronawirus przy wirusie Ebola jest jak mrówka przy czołgu. Gdyby coś na
    poziomie wirusa Ebola (z podobnym poziomem śmiertelności) zyskało możliwość
    takiego rozprzestrzeniania się po świecie jak "zwykła grypa", to należałoby
    chyba ogłosić "stan wojenny" na całym globie, łącznie z prawem do odstrzału bez
    ostrzeżenia każdego, kto wyściubi choćby czubek nosa zza drzwi - pytanie tylko,
    kto i jak długo by to wytrzymał...

    Pozdr-
    -Rowerex