  • Data: 2011-01-26 11:03:33
    Temat: Re: co wchodzi w skład mieszkania?
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    .

    > A te generalnie oznaczają, że wszystko, co jest zamocowane na stałe -
    > jest nieodłącznym elementem lokalu.

    Pytanie co oznacza "zamocowane na stałe", bo generalnie to jeśli
    demontaż wymaga zniszczenie czegoś np. wykłucie ze ściany, oderwanie
    przyklejonej podłogi, zerwanie tapet (i tu by mi podchodziło ogrzewanie
    podłogowe, klejony parkiet, okna, kominek, rury w ścianach, instalacja
    elektryczna, piec kaflowy, schody itd.), ale już odkręcenie czegokolwiek
    co można potem w innym miejscu przykręcić a i w miejsce wykręconego
    wstawić bez problemu nowe to już nie jest zamontowane na stałe (i tu bym
    umieścił kontakty, krany, kaloryfery, dywany, pewnie i panele na
    podłodze jak pod spodem jest normalna podłoga, itp.). Dokładnie taką
    sytuację rozstrzygnięcia prawnego miałem gry rzeczoznawca musiał ustalić
    czy ścianki działowe są trwałe czy nie (bo grało to rolę przy obliczaniu
    powierzchni użytkowej), płyty gipsowe od sufitu do podłogi
    zaszpachlowane i zamalowane były trwałymi a takie same płyty ale z
    prześwitem na dole i górze i widocznym miejscem przykręcenia do podłogi
    i sufitu były nietrwałe

    > Nieważne, jaka jest wartość danego detalu - albo uwzględniasz ją w cenie
    > lokalu, albo szczegółowo wyłączasz z oferty na piśmie.

    Dlatego albo się kupuje lokal w stanie i wyposażeniu widocznym w chwili
    zamierania umowy (obojętnie jak ten stan będzie udokumentowany) albo
    mury z wyposażeniem stałym (wtedy trzeba mieć świadomość że to nie jest
    to co widać w mieszkaniu w chwili oglądania - albo doprecyzować
    załącznikiem co w mieszkaniu zostaje).