    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co można a czego nie można...kwestionariusze
    Date: Thu, 01 Sep 2005 01:01:30 +0200

    mm napisał(a):

    > I tu pojawia się dylemat - o co mogą pytać takie instytucje, a o co nie mogą (
    > a pytają ). Często pojawiają się irytujące ( jak dla mnie już wścibskie )
    > pytania o stan małżeński czy rodzaj wykonywanego zawodu. Ja rozumiem, że każdy
    > chce zdobyć jak najwięcej danych osobowych, bo to cenna rzecz, ale do cholery -
    > bez przesady. Czy jest jakiś dokument, który te sprawy reguluje, żebym mógł
    > się z nim zaznajomić ?

    Dokumentu nie ma.
    Jeżeli sa to INSTYTUCJE - czytaj rządowe czy samorządowe, to zakres
    danych, jakie musisz/powinieneś przekazać jest uregulowany ustawą.
    Jeżeli sa to firmy komercyjne, podajesz dane niezbedne do realizacji
    umowy. Są pewne odstępstwa od tej ostatniej reguły, np. operatorzy
    telekomunikacyjni przetwarzają "nieco" wiecej danych, ale maja na to
    podkładke ustawową.

    M.