  • Data: 2008-10-03 19:10:15
    Temat: Re: co jest dowodem tożsamości?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:48e66aee$1@news.home.net.pl...

    > Dokladnie to DO i paszport. Reszta to tylko dobra wola drugiej strony.

    Uściślę, że ważna tu jest gra słów. Dokumenty dzielimy na dokumenty
    stwierdzające tożsamość (dowód osobisty, paszport, tymczasowy dowód
    osobisty, karta stałego pobytu cudzoziemca itd.) oraz dokumenty na
    podstawie których można stwierdzić tożsamość (przykładowo prawo jazdy,
    legitymacja uczniowska czy studencka - ale generalnie każdy dokument
    zaopatrzony w zdjęcie, którego wiarygodność nie budzi zastrzeżeń).

    O ile w wypadku urzędów sytuacja jest dość ściśle unormowana i przeważnie
    do załatwienia sprawy konieczny jest dokument stwierdzający tożsamość, a
    czasem wystarcza wystarczy inny dokument, o tyle firmy rządzą się tu
    własnymi prawami. przykładowo operatorzy GSM żądają dwóch dokumentów
    tożsamości - choć generalnie przecież jeden (dowód osobisty) przeważnie by
    wystarczał. I nic na to poradzić nie można.