eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoco grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)? › Re: co grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)?
    From: "Janek!" <j...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)?
    Date: Mon, 3 May 2004 15:18:16 +0200

    news:c75aim$bmo$2@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Janek!" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

    > To są wykroczenia. Tzw. wybryk nieobyczajny opisany w kodeksie wykroczeń.
    > Grozi mandat albo grzywna.

    A który artykuł k.w. o tym mówi? Zadając pytanie miałem na myśli art. 137
    par 2 i 138 k.k. (cytat poniżej). Przepisy te dotyczą wyłącznie znieważenia
    flagi obcego państwa, a nie ma mowy o innych flagach. Zastanawiam się, czy
    czeka nas nowelizacja kk, bo przypadki znieważania flagi UE będą się z
    pewnością mnożyć z upływem czasu... ;-)
    Pozdrawiam,
    Janek

    "Art. 137. § 1. Kto publicznie znieważa, niszczy, uszkadza lub usuwa godło,
    sztandar, chorągiew, banderę, flagę lub inny znak państwowy, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    znieważa, niszczy, uszkadza lub usuwa godło, sztandar, chorągiew, banderę,
    flagę lub inny znak państwa obcego, wystawione publicznie przez
    przedstawicielstwo tego państwa lub na zarządzenie polskiego organu władzy.

    Art. 138. § 1. Przepisy Art. 136 oraz 137 § 2 stosuje się, jeżeli państwo
    obce zapewnia wzajemność. "