eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoco grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)? › Re: co grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)?
  • Data: 2004-05-03 14:15:40
    Temat: Re: co grozi za znieważenie flagi organizacji międzynardowej (UE, ONZ)?
    Od: "Janek!" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janek!" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:c75gqc$av$1@opal.futuro.pl...

    wiadomości

    > A który artykuł k.w. o tym mówi? Zadając pytanie miałem na myśli art. 137
    > par 2 i 138 k.k. (cytat poniżej). Przepisy te dotyczą wyłącznie
    znieważenia
    > flagi obcego państwa, a nie ma mowy o innych flagach. Zastanawiam się, czy
    > czeka nas nowelizacja kk, bo przypadki znieważania flagi UE będą się z
    > pewnością mnożyć z upływem czasu... ;-)
    > Pozdrawiam,
    > Janek
    >
    > "Art. 137. § 1. Kto publicznie znieważa, niszczy, uszkadza lub usuwa
    godło,
> [...]

    W poprzednim kodeksie karnym z 1969 r. godła, sztandary i flagi również były
    pod ochroną.
    Art. 284 brzmiał:
    "Par. 1 Kto znieważa, uszkadza lub usuwa wystawione publicznie godło,
    sztandar, chorągiew, flagę banderę, inny znak państwowy polski lub państwa
    sprzymierzonego
    albo symbol międzynarodowego ruchu robotniczego, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3.
    W paragrafie 2 była mowa o pomniku lub innym dziele wystawionym w celu
    upamiętnienia
    zdarzenia historycznego lub uczczenia osoby - zagrożenie wynosiło 2 lata
    pozbawienia wolności.

    Skoro wcześniej chronione były symbole robotnicze, to dlaczego teraz nie
    idzie się do więzienia za flagę UE?
    ;-)
    Janek