    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co grozi za nieprzerejestrowanie auta?
    Date: Wed, 13 Aug 2008 21:53:35 +0200

    siliana wrote:
    > zakupione uzywane auto nalezy po miesiacu przerejestrowac - to wynika z
    > prawa o ruchu drogowych (art. 78), ale nie znajduje zadnych sankcji. co
    > grozi za nie zrobienie tego w terminie?

    Musisz tylko pamiętać, że w przypadku samochodów zarejestrowanych za
    granicą pojazd jest dopuszczony do ruchu jedynie przez 30 dni od
    dokonania odprawy celnej przywozowej.

    Niby rzecz nie do sprawdzenia podczas kontroli drogowej.

    Ale jeśli miałabyś wypadek z Twojej winy, to pomimo wykupionego AC
    ubezpieczyciel spokojnie może odmówić wypłaty odszkodowania (na
    podstawie zapisów w OWU).

    Przetestowane na rzeczywistym przypadku, kiedy to mechanik był łaskaw
    skasować mi właśnie takie auto i kasę wyrwałem "z gardła" mechanikowi, a
    nie towarzystwu ubezpieczeniowemu.

    Piotrek