  • Data: 2010-01-06 22:13:15
    Temat: Re: co gdy nie można się wylegitymować?
    Od: Filip <f...@g...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:hi0efl$94h$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Sam się teraz zastanawiam. Przy wykroczeniu nie ma tymczasowego
    > aresztowania.

    Mam jeszcze pytanie, czy brak biletu w komunikacji miejskiej to jest
    wykroczenie czy coś poważniejszego?

    Pytam ponieważ znalazłem artykuł w na gazeta.pl, w którym opisuje się
    przypadek osoby, która weszła na mecz bez biletu, przez co została
    postawiona przed sądem w trybie przyspieszonym za wykroczenie z artykułu
    121, paragraf 2 kodeksu wykroczeń, czyli szalbierstwo, po uprzednim
    przetrzymaniu w policyjnej izbie zatrzymań. Helsińska Fundacja Praw
    Człowieka zabrała głos w tej sprawie i przyznała, iż popełnione zostało
    wykroczenie ale policja wykazała się nadgorliwością. Doszło bowiem do
    sytuacji, w której za brak biletu ograniczono komuś wolność.

    Stąd pytanie, czy np. za jazdę bez biletu kiedy kontroler wzywa policję,
    ta zabiera delikwenta do siebie to czy może go tam zatrzymać "na dłużej"
    kiedy nie odpowiada na pytania, nie podaje tożsamości, czy też muszą go
    wypuścić po 72 godzinach?

    Filip