eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[ciekawe] uchwala sprzeczna z rozporzadzeniemy?? przyklad tworczosci slupskiej › Re: [ciekawe] uchwala sprzeczna z rozporzadzeniemy?? przyklad tworczosci slupskiej
  • Data: 2004-07-06 07:20:49
    Temat: Re: [ciekawe] uchwala sprzeczna z rozporzadzeniemy?? przyklad tworczosci slupskiej
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik - praca <r...@p...onet.pl> wrote:

    > rzecz w tym, ??e nie bardzo. Uchwa??a Rady Gminy nie mo??e by?? niezgodna z
    > aktem wy??szego rz??du. W konsekwencji osoba "z??apana" z ulgowym biletem,

    To jest jakaś ustawa państwowa nakazująca wszystkim przewoźnikom
    stosowanie ulg studenckich? Nic mi o tym nie wiadomo.
    Chyba nie, bo np. wiele PKSów nie ma ulg studenckich, firmy busiarskie
    też nie.

    No jeśli to chyba tylko "oficjalnym przewoźnikom miejskim".
    A jeśli Słupski MZK nie jest oficjalnym przewoźnikiem miejskim?
    Na przykład miasto ma w nim jakieś udziały tylko, ale nie wszystkie,
    może 1% sprzedali jakieś firmie prywatnej i już ich obowiązek ulgowych
    biletów nie obowiązuje.

    > By radni mogli sobie takowy obowi??zek uchwali??, to musieli by mie?? do tego
    > delegacj?? w kacie prawnym wy??szego rz??du. Czyli w opisanym rozporz??dzeniu
    > musia??o by by??, ??e Rada Gminy mo??e uchwali?? odr??bne unormowanie w tym
    > zakresie.

    A swoją drogą jeśli państwo nakłada jakiś obowiązek ulg, to chyba
    państwo powinno za te ulgi przewoźnikowi refundować?
    Bo to nieuczciwe że państwo nakłada obowiązek ulg, ale płacić to już
    każe miastu. Ten kto to sobie wymyślił i uchwalił, powinien za to
    płacić, a nie kazać komuś innemu.

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl