    From: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawa informacje znalazlem na pewnej stronie :-)
    Date: Tue, 27 Jul 2004 14:05:00 +0200

    > 0.75 PLN/szt. No i co z tego? Może być na GNU GPL, albo public domain,
    > albo setki innych przypadków.

    prosze nie komentowac tej czesci i ze mnie debilca nie robic.

    Quke 3, czy nowy unreal , czy FIFA 2004 itp z tego co mi wiadomo nie sa na
    licencji GPL
    i byle kretyn to wie.

> [...]
    > nie wiem jak nielegalny był przedmiot, z tego prostego powodu że nie
    > obraca danym przedmiotem. Allegro mogłoby być paserem kdyby
    > sprzedający wysyłali swoje przedmioty do siedziby Allegro, i ono
    > rozsyłało je do kupujących.
    >
    > A tak jak jest, to Allegro ma najwyżej obowiązek zawiadomić organy
    > ścigania o zamiarze popełnienia przestępstwa, podając na policji adres
    > sprzedającego, i policja może wysłać tam funkcjonariusza z nakazem
    > przeszukania aby sprawdził czy wszystko jest OK. Ale to tylko w bardzo
    > uzasadnionych przypadkach. Samo 0.75 PLN/szt takim nie jest.

    tutaj prosze przystopowac. A gdyby sprzedal pol grama "bialego"
    bylo by to ok. 15 zl. i uwazasz ze to jest argument z atym zeby
    nie podejmowac dzialan? Hmm?
    Jak napisales ma obowiazek a tego nie robia, poniewaz maja z tego zyski,
    0,75 nie ma tu nic do rzeczy, ziarnko do ziarnka az...

    Na
    > początek podwinno się spytać sprzedającego mailem na jakiej licencji
    > jest program.

    jest to oczuiwste w tych przypadkach, wystarczy nawet wejsc na strone
    producenta,
    zrestza skoro X osob sie oburza na grupie twierdzac ze jest nielegalne i nie
    wiedza czemu
    allegro tego nie usunelo to nie o czym rozmawiac. Byly nawet posty ze
    akllegro
    zostalo powiadomione o tej aukcji

    Jeśli sprzedający nie będzie się umiał wytłymaczyć, a
    > program jest w ogóle znany poza tą auckją, należy się zwrócić z
    > zapytaniem do jego wydawcy czy istnieje taka możliwość iż ktoś
    > rozprowadza ten program na takich zasadach.

    jak juz mowilem, prosze nie robic ze mnie glupia te (zapisane juz) aukcje o
    ktorych mowie
    sa oczywiste, to nie jest gierka "hakuna ma tata" ktorej nikt nie zna.

    > Natomiast usuwanie aukcji nie ma tu nic do rzeczy, jeżeli w wyniku
    > powyższej procedury wyjdzie iż rzeczywiście jest to naruszenie prawa
    > autorskiego, to Allegro powinno oczywiście aukcję usunąć, ale nie z
    > powodu prawa, tylko jako zaoszczędzenie czasu swoim użytkownikom. Bo
    > koniec końców to obowiązkiem kupującego a nie Allegro jest sprawdzić
    > czy dany produkt nie ma wad prawnych.

    Nie bardzo mi sie wchce w to wiezyc.
    Skoro skoro wie o poplenianym przestepstwie i na to pozwala (jak sam
    napisales
    ma obowiazek powiadomic policje) nie robi nic by temu zapobiec to jest to
    na pewno w [ewnym stopniu wspoludzial.

    P.