    From: agryppa <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chodzi o mandat 1500 zĹ?. Pomocy
    Date: Thu, 18 Mar 2010 14:07:46 +0100

    Dnia 2010-03-18, o godz. 13:32:11
    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał(a):

    > Masz obowiązek podać dane i umożliwić wykonanie innych czynności
    > ustalających tożsamość, w tym pojechać z policjantami na kawatere
    > itd. Policjant _może_ tez ustalić tożsamość na podstawie ustnego
    > oświadczenia innej osoby mającej dokument.
    > Pamiętaj jednak, że w przypadku popełniania przez Ciebie czynu
    > zabronionego, nieustalona tożsamość jest przesłanką do zastosowania
    > zatrzymania.

    Warto tutaj dopisać ten link ze strony www.polcja.pl
    http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=37
    7&id=11552&search=21588

    Nie rozumiałem dopiero aż przeczytałem ten dokument.
    Okazuje się, że na użytek "zgarnięcia" człowieka z ulicy ukuto dwie
    definicje:

    1. zatrzymanie procesowe
    2. zatrzymanie

    Jakiś "Stefański" okazał się najwyższym autorytetem w tej sprawie:
    ---
    Zgodnie ze stanowiskiem R.A. Stefańskiego (,,Zatrzymanie według nowego
    kodeksu postępowania karnego" ,,Prokuratura i Prawo" 1997, nr 10, s. 32
    - 61), zatrzymaniem nie jest krótkotrwałe pozbawienie swobody osoby
    łączące się z rzeczywistym pozbawieniem wolności, polegające nawet na
    jej doprowadzeniu do jednostki Policji w celu dokonania czynności
    wyjaśniających, takich jak ustalenie jej tożsamości.
    ---

    Policja zabierając kogoś na posterunek w celu ustalenia twojej
    tożsamości, przy tym jeśli nie zostałeś złapany na gorącym uczynku, nie
    może dokonać protokołu zatrzymania. Jeśliby taki protokół spisała to i
    tak w świetle prawa nie zostałeś "zatrzymany".

    Fajne, nie?

    Nie wiem kim jest ten Stefański, ale według mnie wypowiedzał zdanie,
    które zawiera sprzeczność:

    "[...] zatrzymaniem nie jest ...
    rzeczywiste pozbawienie wolności,...[...]."

    A należałoby to przekształcić w implikację logiczną:
    "pozbawienie wolności NIE JEST zatrzymaniem." - wg Stefańskiego.

    To czym jest?
    I na takiego frajera powołuje się Policja w POLSCE.
    Agryppa