  • Data: 2024-05-13 02:19:56
    Temat: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-05-11, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Twierdzi, że nie może i powołuje się na prawo autorskie jako powód a nie
    > na ograniczenia jakie wprowadzili jego twórcy.

    Tzn. rozumie, żeś go dopytał?

    > Nie wiem jak ewoluowało prawo, może jestem nie na czasie, ale było coś
    > takiego, że opracowanie utworu samo w sobie jest odrębnym utworem, przy
    > spełnieniu jakichś warunków. O ile tym warunkiem było wskazanie na
    > oryginał, to ja przecież nie sugerowałem oczów szalonych Zenka
    > Marytyniuka ;)

    Nigdy nie było MZ tak, że tłumaczenie było zabronione, bo byłby to
    absurd. Jest to oczywiscie opracowanie, ale nie ma to znaczenia. Jedyne
    co mi przychodzi do głowy, i ciagle w kontekscie chronienia dup twórców
    czatu niz łamania prawa, to niemozliwość stwierdzenia, czy takie
    tłumaczenie nie jest własnie publikowane. W sensie, że gadasz z czatem i
    wyswietlasz odpowiedzi w miejscu publicznym. Ale to bardzo słaby
    formalnym powód, bo równie dobrze możesz poprosic kolegę aby zaspiewał
    piosenke przez telefon i puścić to w miejscu publiczny. Odpowiadac nadal
    będziesz Ty w obu przypadkach.

    Chronienie dup może zaś wynikac z tego, że szczególnie za wielką wodą
    wszyscy chętnie pozywają wszystkich, szczególnie tych, których można
    wydoić. I teraz niech się procesują z pierdylionem różnych autorów. To
    są konkretne koszty, których mozna łatwo uniknąć spłąwiając interesanta :)

    --
    Marcin