    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: buty
    Date: Thu, 16 Jun 2011 07:48:20 +0200

    > Źle zadane pytanie :), bo sugeruje że on je *ma* (a nie tylko
    > może mieć do nich dostęp).
    > Warunki muszą być spisane.
    > Z naciskiem na wszystkie słowa, w tym "być".
    > Ale to nie oznacza, że konsument musi mieć "papier" u siebie!
    > Musi tylko umieć (w razie czego) powiedzieć, gdzie ten "papier"
    > (a raczej: tekst) jest :P

    Zgoda

    > "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
    > lub reklamie" (to cytat z ustawy).
    > Chętni sprawdzą sobie przez CTL-F:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    > To się nie liczy, zgoda.
    > Ale jeśli opis wywiesili na ścianie, to nie ma wątpliwości iż
    > taki opis "warunków" *jest* gwarancją.

    To akurat nie ma wplywu na gwarancje. Tu kluczowym jest przeznaczenie obuwia
    (to akurat nie musi byc w warunkach gwarancji zamieszczone, a raczej w
    opisie "produktu".

    > A to właśnie będzie już kwestia ustalenia co było w opisie :)

    Nie ma nic wspolnego z gwarancja. reszta jak wyzej.

    > ...o ile gwarant tak zastrzegł :D

    w 99% niestety tak jest i przez to trzymasz tony opakowan w domu (niektore
    nawet przez 5 lat).