eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobudowlane (przepisy p/poż ..) - kwestia drzwi wejściowych do zewnątrz › Re: budowlane (przepisy p/poż ..) - kwestia drzwi wejściowych do zewnątrz
    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: budowlane (przepisy p/poż ..) - kwestia drzwi wejściowych do zewnątrz
    Date: Sun, 10 Jan 2010 09:34:21 +0100

    Dnia 2010-01-08 10:44, Użytkownik karamba napisał:
    > Podobno w nowym budownictwie obowiązuje przepis (zdaje się p/poż), który
    > zabrania (?) budowania drzwi wejściowych do zewnątrz (nie wiem dokładnie
    > jaka jest przesłanka).Wwykonawca budynku powiedział mi, że zna przypadek
    > kiedy nakazano komuś demontaż takich drzwi (nie znam szczegółów).
    >
    > Zwróciłam się z wnioskiem do Wspólnowy o zgodę na montaż takich dzwi w moim
    > mieszkaniu - i dostałam taką odpowiedź:
    > 'Nie istnieją żadne prawne przeciwskazania co do montażu dodatkowych drzwi'.
    > Wolałabym się upewnić - ktoś podpowie?

    Jeśli masz mieszkanie w domku to jednorodzinnym i drzwi wejściowe
    najczęściej otwierają się na zewnątrz, z powodu wygody mieszkańców,
    otwierane drzwi nie potrzebują miejsca w środku.
    Jeśli mieszkasz w bloku i drzwi wychodzą na klatkę schodową
    to z powodu przepisów ppoż. o zachowaniu odpowiednio
    szerokiej drogi ewakuacyjnej drzwi najczęściej nie mogą otwierać
    się na zewnątrz.
    Teoretycznie po kontroli przez PSP kontrolujący może
    nakazać likwidacje takich drzwi blokujących drogę ewakuacyjną
    ale w praktyce nie spotkałem się z przypadkiem aby zwracali
    uwagę na takie drobiazgi w bloku już dopuszczonym do zamieszkania.
    Natomiast taki nakaz będzie czymś normalnym jeśli dodatkowe
    drzwi ktoś zauważy przy odbiorze budynku. Wtedy zareaguje nie
    tylko strażak ale tez inspektor budowlany dla którego będzie
    to ingerencja nie zgodna z dokumentacją.