  • Data: 2006-07-26 18:23:42
    Temat: Re: budowlane?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zpos " <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ea7p2o$1nm$1@inews.gazeta.pl...

    > na dole zakładają sobie w łazience piecyk gazowy do podgrzewania wody.
    > wylot gazów chcą puścić w kanał wentylacyjny - grawitacyjny

    Zainstalowanie urządzenia gazowego wymaga załatwienia szeregu formalności:
    warunki techniczne z gazowni, opinia kominiarska i budowlana, zgłoszenie
    do starostwa, odbiór przez mistrza kominiarskiego, budowlańca i gazownię.
    Jeżeli budynek stanowi współwłasność to wymagana jest też zgoda
    współwłaścicieli. Tak więc jeżeli jesteś współwłaścicielem to na pewnym
    etapie tej procedury powinni przyjść do ciebie po tę zgodę.
    Jeżeli zrobią to samowolnie to pakują się w kłopoty. Zgłoś do nadzoru
    budowlanego w starostwie, ewentualnie również do gazowni.

    > wg nich 'komin jest z cegły i
    > tak można, a ta specjalna rura kosztuja aż 500zł!' ;]
    > a ja obawiam się, że te opary wyżrą kanał, następnie moja ściana zmieni
    > kolor, a później będzie remont komina :(

    Może to zależeć od konstrukcji komina i mocy urządzenia gazowego.
    Kominiarz będzie wiedział. Gdybyś przypuszczał, że oni załatwili
    nierzetelną opinię to skonsultuj się z innym kominiarzem. W razie czego
    zrobisz koło pióra nie tylko sąsiadom ale i temu nierzetelnemu
    kominiarzowi.