eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak znaku a winny kolizjiRe: brak znaku a winny kolizji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu.pl
    !news.ceti.pl!not-for-mail
    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak znaku a winny kolizji
    Date: Wed, 10 Mar 2010 21:14:23 +0000 (UTC)
    Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
    Lines: 76
    Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
    References: <hmikcm$t12$1@inews.gazeta.pl> <hmioks$26o$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <hmk7k5$1so$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <hmrj60$e38$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hmrrru$lah$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hn3vls$qnp$1@news.onet.pl>
    Reply-To: j...@c...pl
    NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: alfa.ceti.pl 1268255663 27974 62.121.128.11 (10 Mar 2010 21:14:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Mar 2010 21:14:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:631771
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 00:02:20 +0100, Zygmunt napisał(a):
    >> Spójrz sobie na różne filmiki pokazujące ruch uliczny w Indiach. Bez
    >> jakiejkolwiek regulacji ruchu mamy daleko większą przepustowość niż
    >> cokolwiek co by się dało stworzyć w naszych warunkach na podobnym (a nawet
    >> i większym) obszarze.
    > A czy byłeś kiedykolwiek w Indiach? Czy widziałeś na własne oczy jak
    > "szybki" i "sprawny"
    > jest tam ruch?
    > Jeśli nie byłeś to pojedź a gwarantuje, że się zdziwisz a po powrocie
    > poczujesz się wreszcie jak
    > bogacz w super luksusowym kraju.

    Nie miałem okazji być w Indiach, ale jak najbardziej jestem świadom że po
    wizycie tam nawet Wilkowyje będą się kojarzyć z luksusem ;)

    > Tam jest mało samochodów bo wielka bieda piszczy dookoła, krowy i świnie
    > spotkasz w stolicy na
    > drogach i rondach i trzeba je też omijać (i to wcale ze świętością krów nic
    > nie ma wspólnego), multum ruchu
    > to robia motorowe ryksze - takie motorowerki 2-konne, jeżdzenie samochodem

    Ależ ja to doskonale wiem - mam na myśli to, że dzięki "naturalnej"
    regulacji to wszystko _w ogóle_ się porusza :)

    > W każdym kraju przepisy pożądkują

    zgadza się

    > i przyspieszają ruch drogowy.

    A to już niekoniecznie ;) Każda regulacja z reguły wprowadza większe
    bezpieczeństwo kosztem przepustowości. Doskonałym przykładem są tu światła
    kierunkowe na skrzyżowaniach, które pozwalają wyłączyć myślenie ale
    równocześnie drastycznie ograniczają jego przepustowość.

    >>Każda regulacja ruchu światłami drastycznie pogarsza
    >> przepustowość, a stworzenie jakiejś ulicy uprzywilejowaną sprawia że nie
    >> tylko jej odnogi mają spore problemy z dostaniem się na nią ale też
    >> prowadzi do zwiększenia średniej prędkości i do tragiczniejszych wypadków.
    > Bzdura

    Twierdzisz że łatwiej przeciąć ulicę uprzywilejowaną, czy też że na
    równorzędnych skrzyżowaniach ludzie jeżdżą szybciej niż na takich z
    wyznaczonym pierwszeństwem? :)

    > Ponadto piszesz, że przepustowość spada a średnia prędkość rośnie to jest
    > sprzeczne ze sobą.

    Nie średnia prędkość, a maksymalna. Dzięki światłom średnia schodzi do
    bardzo niskich wartości...

    >> ( Zamiast tego są głupoty w
    >> postaci stawiania progów zwalniających, które służą chyba tylko firmom je
    >> stawiającym.
    > Ale znaki(czy brak znaków) na osiedlowych uliczkach są olewane a progi same
    > się dopominają o respekt.

    Progi z reguły się dopominają o remont bo ledwo zipią ;)
    Skrzyżowania równorzędne skutecznie by uspokoiły rajdowców - świadomość, że
    w każdej chwili ktoś mu może wyjechać z prawej i będzie musiał swoje cudo
    naprawiać z własnej kieszeni jest bardzo skuteczna. Tymczasem przez manię
    ustalania pierwszeństwa przejazdu standardem jest "szersza ma pierwszeństwo"

    >> A twierdzisz że korki by powstały przy odpowiedniej infrastrukturze
    >> (licząc w tym również odpowiednią sieć komunikacji miejskiej, park&ride itd.)?
    >> Chyba że twierdzisz że ludzie stoją w korkach dla czystej przyjemności... ;)
    > TAK, jak pokazuje sytuacja w innych bogatych państwach - korki są wszędzie
    > gdzie ludzi stać na samochody.

    Owszem, ale sprawnie zorganizowana komunikacja miejska odsunęłaby mocno w
    czasie termiin totalnego zakorkowania.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1