eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja › Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
  • Data: 2008-07-24 21:58:05
    Temat: Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 24 Jul 2008, ToMasz wrote:

    > moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub
    > wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac
    > spowrotem paragon albo fakture.

    - faktury nie musi.
    Wystarczy, jak klient podpisze f-rę korygującą (i to jest przewaga
    faktury), paragon w tym układzie sprzedawca ma *u siebie* (razem
    z kopią f-ry)
    - w przypadku paragonu urzędnicy przyciśnięci pytaniem co zrobić
    wobec ewidentnej sprzeczności treści wynikających z przepisów
    o VAT z treściami wynikającymi z przepisów konsumenckich sami
    zaczynają zapodawać mętne zeznania, włącznie z informacjami
    w prasie.

    AFAIR istnieje wersja że wobec ustawowego obowiązku "uchodzi"
    zebranie pisemnego oświadczenia klienta (o tym, że to on posiał
    paragon), jeśli istnieją jakiekolwiek inne dowody na zawarcie
    transakcji.

    Oczywiscie JEŚLI zdarzyło się, że sklep ekhm... "zapomniał
    wystawić paragon", czyli zwyczajnie dopuścił się oszustwa
    skarbowego, to za nic nie będzie chciał się przyznać że
    uznaje jakiekolwiek dowody.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1