    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilety postojowe (troche dlugie)
    Date: Thu, 20 Feb 2003 08:37:50 +0800

    In article <b30db8$74u$4@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Wątek był wałkowany. Ale w skrócie. Właściciel może się zasłonić prawem do

    No czytałem ten wątek i to na bieżąco. Pamietam że nie toczył się
    bezboleśnie :)

    > odmowy odpowiedzi na pytania mogące narazić na odpowiedzialność karną jego
    > lub kogoś najbliższego. I wówczas sytuacja jest patowa. On wie, kto jechał,
    > tylko odmawia odpowiedzi na to pytanie. Nie można jego ukarać, bo nie
    > wiadomo, czy on jechał. Nie można go ukarać, również za niepodanie osoby
    > kierującej, bo korzysta z przysługującego mu prawa.

    Ale to jest raczej szczególny przypadek i nie sądze aby się go dało aż tak
    bardzo uogólniać. Nie wszyscy żyją z najbliższą rodziną. Nie wszyscy ją
    mają. Nie wszyscy chcą się bawić w takie machloje, bo sąd w końcu jak się
    uprze (a mam wrażenie że taka postawa może go lekko podk...) może
    sprawdzić alibi każdej z osób która wchodzi w grę. Zauważ że gdyby to
    było takie proste to pewnie nikt by przy naszych narodowych tendencjach do
    omijania prawa, nie płacił mandatów za niewłaściwe parkowanie powołując
    się na tą klauzulę.

    --
    Marcin