  • Data: 2006-11-02 16:14:11
    Temat: Re: bankowy problem
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Mógłbyś rozwinąć? Algorytm obliczania sumy kontrolnej jest dość
    > zamotany, np. każda kolejna liczba ma inną wagę. Więc może rozwiniesz
    > swoją wypowiedź.

    No ja natrafiłem na taki algorytm: bierzesz pierwsze 4 cyfry (łącznie z PL),
    przenosisz na koniec, litery zamieniasz na dwucyfrowe liczby przy czym A to
    10, B to 11 itd...,całość dzielisz przez 97. Jeżeli reszta z dzielenia
    wychodzi 1 to numer jest prawidłowy.

    Algorytm wydaje się być poprawny - sprawdziłem na swoich kontach.

    Więc, jeżeli masz np. w numerze konta gdziekolwiek np. 000, to jeżeli
    zamiast tego dasz 097 lub 970, lub np. masz 003 i zamiast tego będzie 100 -
    numer będzie dalej poprawny. Nie jest oczywiście powiedziane że taki numer
    konta będzie istniał, ale jeżeli pomyłka będzie w części odpowiedzialnej za
    numer klienta ....

    p. m.