eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoautorskie prawa osobiste (oznaczenie utworu swoim nazwiskiem) - strona www › Re: autorskie prawa osobiste (oznaczenie utworu swoim nazwiskiem
    From: Grzegorz <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: autorskie prawa osobiste (oznaczenie utworu swoim nazwiskiem
    Date: Tue, 03 Jul 2007 09:43:05 +0200

    Mariusz pisze:

    > Art. 74. pkt 2
    > Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu programu
    > komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
    > Tak więc to kto wymyślił koncepcję działania programu nie ma
    > szczególnego znaczenia.
    > Nawet jeśli twórców jest wielu to i tak każdemu z nich przysługują
    > autorskie prawa osobiste m. in. oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub
    > pseudonimem albo do udostępniania go anonimowo. Czyli jeśli ktoś się nie
    > podpisuje to już jego decyzja.

    Miałem co innego na myśli. Załóżmy sytuację, w której powiedzmy Pan X
    tworzy dokładny projekt (konkretny dokument) będący podstawą do dalszych
    i realizowanych prac co już podlega ochronie. Ale co on już z tym zrobi
    to już jego sprawa i tutaj masz rację
    Teraz załóżmy, że Ty tylko wprowadzasz dane do szablonu... :D

    Ochronie np. nie podlega funkcja jaką ma spełniać dany program czy
    interfejs użytkownika (aczkolwiek też nie do końca).

    Poza tym te "idee i zasady" mogą podlegać ochronie na podstawie
    przepisów szczególnych czy umów.

    .. znowu gdybam :D wybaczcie...

    Prawdą jest, że jeśli (gdy czysta sytuacja) faktycznie pracodawca wydał
    Ci tylko polecenie typu "zrób Im stronę internetową" bez żadnych
    "wytycznych", to faktycznie przysługują Tobie autorskie prawa osobiste,
    które de facto podlegają ochronie... niestety najczęściej sądowej. W
    takiej sytuacji, pracodawca nie ma prawa usuwać Twoich danych osobowych
    ze skryptów.

    Grzegorz