    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aukcje internetowe
    Date: Fri, 01 Sep 2006 09:39:25 +0200

    komtel napisał(a):
> [...]
    > iż jest uszkodzony mechanicznie. Zaproponowałem jej, pomimo tego iż uważam
    > że nie musiałem że wyślę jej inny, sprawny. Tak też zrobiłem. Po tygodniu od
    > otrzymania klientka stwierdziła, że towar nie działa i domaga się zwrotu
    > pieniędzy. Nadmieniam, że towar wysłany był sprawny, testowany i wszystko
    > było ok. Otrzymałem od niej maila, że albo oddam jej pieniądze albo zgłosi
    > sprawę do prokuratury. Po paru dniach napisał do mnie jej ojciec, że mam
    > córce oddać pieniądze albo napisze donos do urzędu skarbowego.

    Co to byl za przedmiot? Jakiego typu bylo uszkodzenie? Czy moglo byc
    spowodowane nieumyslnie? Czy do jego spowodowania potrzebna jest jakas
    bardzo celowa ingerencja w przedmiot?
    Wbrew pozorom to tez ma znaczenie...

    > Twierdzę, że nie mam obowiązku zwrotu jej pieniędzy w takim przypadku
    > (przynajmniej tak mi się wydaje).

    Czy dajesz gwarancje na ten przedmiot? Czy jest dolaczona do niego
    instrukcja obslugi? Wreszcie czy osoba ma jakiekolwiek podstawy na ten
    donos do US (znaczy sie czy wystawiasz FV/rachunek/paragon)?

    > W chwili obecnej wypisuje do wszystkich, którzy kupują na moich aukcjach z
    > nieprawdziwymy informacjami jakoby jestem naciągacz.

    No coz, na allegro trafiaja sie czasami ludzie niecalkiem normalni...
    ktorzy chca dodatkowo popsuc komus opinie. Zapewniam cie (jesli to
    pierwsza taka osoba), ze napewno nie jest ona ostatnia jaka spotkasz na
    allegro.

    > Co zrobić??? Tak naprawdę nie chce, że by sprawa skończyła się w sądzie, a
    > jeżeli już nie będzie można nic poradzić to czy są podstawy ku temu aby
    > zawiadomienie do prokuratury złożyć (no nie wiem, próba wyłudzenia)

    Najpierw odpowiedz na pytania powyzej.
    Pozatym na poczatek napisz do Allegro, opisz sytuacje, wstaw negatywa
    tej osobie. Jesli po ich reakcji sie nie uspokoi, to tak jak pisales, do
    sadu o szkalowanie dobrego imienia. Ale czy warto?

    pozdrawiam,
    Przemek O.