    From: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art 441 ksh Komentarz C.H.Becka
    Date: Sat, 2 Jul 2005 20:14:23 +0200

    "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> wrote in message
    news:Xns9687C71F07BC2goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > "Sewer" <s...@w...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Te nie ma nic o akcjonariuszach, więc do czego właściwym?

    Nie ma, podobnie jak w innych drukach nie ma nic na temat "spisu nabywców".
    Druk KRS-WG służy właśnie do wpisu o podwyższeniu kapitału dlatego go
    podałem. Natomiast spis nabywców trzeba załączyć do wniosku..

    > Może to byli akcjonariusze, którzy skorzystali z prawa poboru?

    > Lub PESELem, czy innym REGONem.

    W przypadku o którym mówię są tylko nazwiska i imiona plus liczba
    przydzielonych akcji.
    I zastanawia mnie jak zmusić sąd do uzupełnienia danych, jakie ewentualnie
    są konsekwencje tak przeprowadzonego wpisu?

    Dobre pytanie, czy umieszczenie PESELU jest rozwiązaniem?. Akurat PESEL
    zawiera dane osobowe (data urodzenia) i spółka, która by się nim posłużyła
    mogłaby się narazić na nieuzasadnione wykorzystanie danych osobowych. Poza
    tym co z osobami zagranicznymi, sam numer paszportu niewiele mówi, nawet
    trudno określić obywatelstwo.
    I rzecz najważniejsza, rejestr przedsiębiorców jest jawny i wydaje się, że
    jeśli jest wymagany spis nabywców to powinien być czytelny dla publiczności.
    Można zrozumieć zastrzeżenia (do przepisu), że dane osobowe itd. Jednak
    jeśli ustawa szczgólna zobowiązuje do zamieszczenia spisu nabywców w
    rejestrze to dobrym prawem osoby szukających tych danych o spółce jest ich
    znalezienie w rejestrze.
    Podstawową rzecza jest jak należy rozumieć "spis nabywców". Uważam, iż jeśli
    nabywca to konkretna osoba fizyczna lub prawna to wymóg umiesczenia spisu
    nabywców oznacza możliwość ich indentyfikacji, czyli kto te akcje nabył.
    Spis imion i nazwisk, spis PESELI, to jednak nie spis nabyców.

    Pozdrawiam
    Sewer